CurlyNikki on KMOV's 'Great Day St. Louis'


I'm back in the Lou! One of you (the producer named no names) reached out to KMOV's 'Great Day St. Louis' and told them about the site... they booked me for today, a day strangely enough, I had already planned to be in town. So thank you, anonymous STL reader :0)

Check out the clip:



My hair--
So remember the Orlando pics? Yeah, I have yet to wash my hair, lol. I simply re-twisted using Qhemet's Cocoa Tree Detangling Ghee, and sealed with Burts Bees Oil. Every night I'd re-moisturize, apply oil, and wear my heat cap for 10 minutes. Yesterday, I released the twists (they were in for a little less than a week), to allow it grow in size prior to the interview, and applied a little Aveda Anti-Humectant pomade. I slept in my bonnet last night and rolled out of bed this A.M. with fluffy, happy hair.

66 Weigh in!:
Niqui36 said...

Excellent interview! Awww.....why am I feeling all proud? lol! Hair was on point and you answered the questions so well. Thanks for sharing.

Haviland Clarke said...

it was so nice to actually hear your voice..lol so used to just seeing a pic. And the whole interview I kept saying AWWWWWW lol..was a really good interview..congrats to you

NATURALLYCHELSEA said...

congrats and thank you for representing all of us

Anonymous said...

Baby Gia got some fame too!! LOVE IT!! She is super cute! :-)

Valencia said...

You went STRAIGHT into mommy mode the second Gia popped up on that screen! LOL Great interview!

Anonymous said...

Great interview! Pretty face and very articulate. We need to get you on BET and in Essence next!

CURLYNIKKI said...

Thanks ladies! and lol @ Valencia! I couldn't help it, I was like, 'that's my baby!'

Jeannette said...

Great interview!!!! Love it!!! :) I feel the same as you regarding locs. I love the way locs look but I love changing up my hair too much that locs wouldn't work but I do wear yarn braids which look like locs. Again, great interview.

Star said...

Very nice interview! I'm from & live in St.Louis & always forget to watch this show, but I guess because I'm at work when this airs. You looked & sound great!I really hope some ladies from here were watching & perhaps got inspired to go natural. We have more & more naturals here in STL, in fact I see some everyday every where I go, but its still tons of weaves & relaxers/straight hair. Not that its so wrong, but its nice to see us embrace our natural beauty & what God gave us. Way to go Nikki! Keep up the good work!

Goombagirl said...

So I guess I'm the only one that caught the anchor's obvious apprehension about natural hair. When she said that she'd consider going natural if people would still watch if she looks like and pointed towards Nikki.....I just about fell out my chair and died. I thought the purpose of the clip was to hi-light the positive aspects of natural hair. Instead the final 30 seconds left a bad taste in my mouth. I commend Nikki for keeping her composure and maintaining her professionalism.

MelMelBee said...

YAY NIKKI!!!!!!!!!!

I was so proud too! Cheesing throughout the whole thing :D

@Anon 4:50...I'm with you on that Essence Tip...I know people...let me get to working...LOL!

Anonymous said...

@ Goombagirl i am totally with you. She didnt seem to know much about natural hair. Good thing Nikki was there lol i also commend Nikki for just smiling and nodding after she said she would just keep pressing it after she cut it all off lol Am i the only one who cringed when she said i get a relaxer every 6 weeks?

Anonymous said...

Great interview Nikki! You should get in touch with Tammie Holland at Majic 104.9 while you're in town. She would probably love to get you on the radio since she loves your site.

Anonymous said...

Great interview Nikki!!! This site has become my #1 resource as I transition so I'm so estatic to see your get props!! You represented us very well. :o)

ValeriesWorld said...

Very good interview!

Anonymous said...

Great job...I love the lilt of your accent.

Anonymous said...

Great interview. You're sooo cute. :)

Anonymous said...

Amazing interview Nikki, you did a wonderful job, we 're all so proud of you!

Anonymous said...

'the lilt of your accent', now thats the word of the day!...ding ding ding

I just like how you make it look good. The natural hair movement is cool bc its full of attractive and successful people setting an example for the entire community. You just can't hate on that. How many places do you see African Americans in a positive light.

Anonymous said...

Yes! I agree with anonymous above. Cute accent, and awesome to have a classy representative. You carry yourself well!

Anonymous said...

The interview was great. It's so funny how proud I am of you when I just know you from the website. It was great to put a voice to the beautiful face. DSK

keisha said...

Great interview! Like the other ladies..we're all so proud of your ALL of your accomplishments!

Anonymous said...

Wonderful interview. I'm so glad to see you getting around Curly Nikki! Gia is going to get a call for commericals. :)

Rhonda McKnight

J'Anns Boutique said...

Very good interview, your answers were perfect!

www.girlsnextbestfriend.com

Anonymous said...

Good Interview.
I thought the interviewer totally didn't even acknowledge baby Gia-even to say 'cute' or something. She just kept going like the baby wasn't there. Your hair looks fab and you held your own. Good job.

Tanya said...

Great job Curly Nikki! Your answers were on point and your hair looked great. Keep up the good work!

Anonymous said...

You go Ms. Nikki. NY Times last week, television this week. Great going!

Anonymous said...

Your answers were very good, no lingering just really answering the questions as they were presented and I loved how you encouraged the anchor to call you if she was ready for the big chop and wanted to go natural. It's that easy support that says "sis I got you if you need me" that we all grow from. I did catch how the anchor kind of threw her stylist under the bus when she said that it's her stylist that doesn't want her to go natural and do the big chop. This is just why the support of the natural hair community is so important becuase it releases women from fear driven excuses and supports all of us to do what and on our own terms. KUDOS NIKKI!

Anonymous said...

Excellent interview and your hair rock!

Keep up the good work from curly head in Kansas City.

momo7 said...

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEYYYYYYYYY! I'M SO HAPPY FOR YOU! YOU'RE CONQUERING THE WORLD ONE CURL AT A TIME! Everyone is going to know your name, if they don't already! Your accent is absolutely adorable and your poise and grace are impeccable! It's amazing how you managed to keep your hair lookin' fly after so long by just refreshing it! You betta WEEEERRRRK (RuPaul voice =P)!

Anonymous said...

Excellent interview. She did annoy me at the end, when she said she wondered if people would still watch her if she was natural... ugh. Truth is, MORE people would probably tune it.

You were great and your hair was FAB as usual.

Anonymous said...

Nikki, I swear it looked like you put some diamonds in your hair. It looked really shiny on my computer screen. LOL!! Great interview!

Anonymous said...

Nikki you're such a pro at this! I do have a note for you, should you be asked about your products on-air again; ghee is pronounced like glee without the "l."
While the interviewer did betray her own negative bias about curly hair, she did try to clean it up after she slipped. So I'ma give her a pass.
What really made me roll my eyes was the banter from the clueless anchors she threw to. Ignorance can be such bliss.

Anonymous said...

@Anon 9:25 p.m. you are so right about the freedom from fear and stylists. My former sytlist reminded me two years ago, (when I was transitioning), that a press would not last long because I exercise. So I made the decision to transition with braids and never looked back!

Anonymous said...

Nikki! you rocked it mama! and Baby Gia got a lil' shine too :-) So proud of you even though I only know your website. You've inspired me to start a blog/website (under construction y'all) and start some curlducation here in German, because the info is really lacking on our side of the pond. Keep up the great work. Peace and Love from Germany!

Anonymous said...

Hi Nikki, I agree with the comments above. Great interview! Nice to put a voice on the face :) At anon 4:25 I'm a natural in Germany too, would be great to have more info and maybe curly meet-ups!

Pami said...

Whoop!

Taneica said...

*Beaming* Go Nikki!You did a wonderful job! Side eye to the dude at the end talking about his relaxer. Not really funny....

Anonymous said...

I thought the guy at the end was kinda funny. I thought he was joking about taking a (muscle) relaxant (relaxer)...why he was slumping in his seat etc.

Anonymous said...

Yes I think he was talking about taking a chill pill Taneica. Funny stuff. Nikki you were a natural on camera and make us all so proud. Keep up the amazing work.

Jess said...

Wonderful interview Nikki! I think the comments above speak for me. I've been following you from the beginning when I went natural about 2.5 years ago. I enjoyhow you bring phsycology (sp?) to hair, because as much as we say, its just hair, we wouldn't be on your site! Keep up the good work and much blessings.
Hope to see you in Dallas one day!

Anonymous said...

You did great Nikki, you represent the natural community very well! I don't know what we would without you. You are so AWESOME!!!

Naturally Nita said...

Great interview! I thought it was so typical that she mentioned that her stylist did not want her to go natural. Her mentioning that shows that common theme that often persuades individuals from going natural especially if they have a close relationship with their stylist. I think it's sad that a stylist that focuses on chemical processing can't take their personal interests off of the table for a moment to really focus on the individual preferences of their customers.

www.naturallynita.blogspot.com

Alta Angel said...

Fantastic job, Nikki!

BigHair77 said...

Very cool! I thought it was interesting that the host had been natural once, but was still acting like she was not accustomed to natural hair. I think you should continue to reach out to her. She said she'd go natural again at age 50, which is right around the corner.

Anonymous said...

@ Anon 4:53, Tolu, is that you? If not, where are u in Germany. I live in Karlsruhe, is there any way we can PM, I'd send u my e-mail address. Curly meet-ups here would be AWESOME! Yea, let's get the ball rolling! Ich freue mich darauf :-)

AishaSaidIt said...

@Goombagir ... Yea, I caught that. But anyone with eyes could see that Nikki's hair was awesome with awesome sauce. I think what she was trying to say just didn't come out right.

Anonymous said...

Hey Nikki, that was a great interview. I was wondering about how you said that humidity could get absorbed into our hair and make it split. I have recently been having issues with splits in my hair, not on the ends, but within the strand. I thought maybe my hair needed protein, but it could actually be the humidity (very high down here in Florida). How do I prevent these splits from occurring?

CURLYNIKKI said...

you guys are the bestest :)
And yes, I pronounced Ghee wrong, lol. my country arse looked it up before hand, and knew to say 'Gi', but forgot in the moment, lol.

And yes, humidity can cause your hair to swell! from naturallycurly--

When atmospheric moisture is greater than the moisture in the hair cortex, hair absorbs moisture from the air and swells, opening up the cuticles. A well-hydrated cortex whose moisture content is closer to atmospheric moisture will resist frizz. And anti-humectants such as serums that rinse out relatively easy help keep moisture in the climate from opening up a less hydrated hair cuticle.'

Swollen, rough strands can cause friction and result in tangling, and breakage. I moisturize heavily and seal it in with oils and anti-humectants. I'm having the best summer hair of my life!

Thanks again ladies!

Kalamarii said...

I really liked that interview and I could kinda see even through the excuses and apprehension the anchor that was talking to Nikki did seem interested in giving it a chance again.

I found the input by the other two very... awkward though...

Anonymous said...

Nikki I love your voice! And your accent reminds me of mine. Lol. Of course, I never notice my accent until I hear a recording of myself speaking... I usually try to deny I even have one. Haha. Anyway, I was so proud watching you! And I was with you when you went into mommy mode. G-baby was looking ADORABLE as always in that photo!
I think the interview when soooo well on your end. And I'm not even going to side-eye the interviewer because I think most (not all) of us who are natural now were in her shoes before we took the plunge.
Now those other anchors... LMAO! That lady was really trying to get the man to stop talking. I laughed at his little relaxer joke and was with him until he said, "My bad" in that weird accent. Uh... wtf?! Unnecessary! LOL!

Taneica said...

Lmao! Y'all are probably right. He was a bit cheesy though. Btw, I loved the pseudo before/after shot of your hair :-). Curls are so sexy! :-)

Anonymous said...

Anon 12:47, no I'm not Tolu. I'm in Nuernberg, I don't know how far it is from Karlsruhe, i'll check though. Forgive my lack of knowledge but what is PM? It'll be great to exchange emails. Let me know. Thx
Christelle

Anonymous said...

PM is private message.

CN, you are gorgeous! Thank your for representing us so well! I thought it was interesting that the white anchor woman wanted to talk to the interviewer about why her parents were so upset at her being natural. Makes me sad that so many blacks want to hide what we are, but I think with the growing amount of curlies, minds are going to be changing BIG TIME! Thanks Nikki and for those who want to see more of CN she gave another awesome interview with Tyra check it out!

Anonymous said...

@Naturally Nita....yes, it is "sad" about stylists. We all know at $60 every 6 to 8 weeks, in addition to wash and sets, and treatments, relaxers represent a good chunk of money to them.

When I reflect on conversations that we had over the years, I can see where my stylist was really trying to dissuade me from going natural, without explicitly saying so. Plus when I saw a woman getting a relaxer, and she was partially bald on one side of her head, I was like, "Gots to go!"

Anonymous said...

CN, does this mean that humectants are bad for our hair?

Anonymous said...

I'm from the Lou and i'm proud lol.I'm trying my hardest to get off wrk the saturday of the meet up at Exo. Anywho, great interview nikki.

Anonymous said...

Thx anon 9:50 for lightening me up on PM :) I'm French, Caribbean French and don't get all english expressions sometimes lol
Christelle

Anonymous said...

Thx anon 9:50 for lightening me up on PM :) I'm Caribbean French and don't get all english expressions sometimes lol
Christelle

Anonymous said...

@ Christelle,are you signed up on here? I did a few months back but I mostly just visit the blog so I need to check to see if there's PM on there.I think you're about 2.5-3 hrs. KA, is like 40 mins. north of Stuttgart.
-Laxmi

Anonymous said...

Hi Laxmi, no I didn't sign up yet. Like you I mainly visit the blog. Let me know about the PM option, if not we'll find another way. I have a youtube account (christellebb1) if that may help. I also check KA and yes we're about 2.5hrs away.
Christelle

NicciLeonard said...

I always suggest people who are considering the transition to natural hair to add CurlyNikki.com to their favorites and reference it daily! I love this site and I love Nikki! It is always great to see women of color supporting one another and doing so in a professional manner. Keep up the fantastic work!

Anonymous said...

I can't believe I just now saw this! lol Great job REPRESENTTTT! Loved it. Interviwer seemed like she was fighting her inner Big Chop self because of past experience and your beautiful hair staring her down lol. And er uh....did the other host really...really think that the interviewer got a relaxer every 3 or 4 days???....??? sigh...guess everyone needs to be educated every now and then. Other than that and the "my bad" comment by the male host I enjoyed the spot. You were great I tell EVERYONE about this site. Luv it!

Anonymous said...

@ Goombagirl - nah your not alone, I saw that too *sighs*
However! Nikki you did great! Well done for representing so well :D

Anonymous said...

@ Goombagirl I agree! she put a sour taste in my mouth too! but that comes with the territory. Her co-workers were honestly saying... umm why are u perming your hair ? lol Hey Colored Naturals we were on the back burner too! :9 but we still hold our heads up high lol.Great Interview Nikki ! U did Awesome!

Hershe_82 said...

That was a wonderful interview Nikki! Thank you for introducing 2 new products to me that I was unaware of because I'm battling the "extremely dry" hair daily. Way to represent for the Naturals!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...